מבשלים ונהנים – ערב גיבוש משפחתי טעים במיוחד

כולנו רוצים לבלות יותר זמן עם המשפחה וליצור זיכרונות משותפים טובים ומשמעותיים. אבל בחירת בילוי כיפי לכל בני המשפחה יכולה להיות משימה לא פשוטה בכלל. בשל פער גילאים רחב בין המבוגרים והילדים ולפעמים גם בין הילדים עצמם, כמו גם תחומי העניין השונים שלהם, לא קל למצוא משהו שיעניין וירגש את כולם.

סדנאות קולינריות מספקות הזדמנות מצוינת לערב משפחתי בלתי נשכח. בישול יחד הוא חוויה כיפית, מצחיקה ומגבשת אשר מתאימה לבני משפחה מכל הגילאים. בכל הנוגע לבחירת רעיונות לערב גיבוש משפחתי, סדנאות קולינריות הן אפשרות נהדרת לערב של כיף אמיתי.

 

סדנאות קולינריות – בילוי לכל המשפחה

יש מספר סיבות בגללן ערב משפחתי בסדנה קולינרית הוא רעיון מצוין. ראשית, סדנאות קולינריות מעודדות תקשורת ועבודת צוות בין בני המשפחה. בישול דורש תיאום ושיתוף פעולה, שכן כולם חייבים לעבוד יחד כדי לעקוב אחר מתכונים, לחלק משימות ולבשל את המאכלים. סביבה שיתופית זו מטפחת תקשורת פתוחה, פתרון בעיות ופיתוח כישורי חיים.

שנית, סדנאות קולינריות מקדמות הרגלי אכילה בריאים והערכה לאוכל ולבישול. באמצעות סדנאות בישול, ילדים יכולים לפתח הערכה עמוקה יותר לחומרי גלם, להתנסות בסגנון בישול שונה ממה שהם מכירים מהבית ולרכוש את הכישורים להכין דברים בעצמם.

סדנאות קולינריות מספקות גם הזדמנות לחיבור בין דורי. בישול הוא פעילות שמתעלה מעל מחסומי גיל. למשל, סבים וסבתות יכולים לחלוק את המתכונים המשפחתיים היקרים שלהם עם וטכניקות הבישול המסורתיות עם הילדים, תוך העברת מסורות קולינריות והיסטוריה משפחתית.

 

ערב משפחתי רעיונות לטריוויה אוכל 

על מנת ליצור פעילות גיבוש משפחתית משמעותית יותר, נצלו את ההזדמנות ללמוד יחד דברים מעניינים ולעורר סקרנות לגבי אוכל ובישול. מי שמחפש רעיונות לערב משפחתי בבית או משחק כיפי לנסיעה לסדנת אוכל, ישמח לגלות שיש הרבה ידע מעניין בתחום. הנה למשל כמה פריטי טריוויה מעולם האוכל שיעוררו את הסקרנות של הילדים:

  1. המתכון הישן ביותר בעולם הוא לבירה! המתכון מתוארך לפני כ- 4,000 שנה ונקרא “מתכון הבירה הבבלית”. הוא נרשם על לוח חימר שהתגלה במסופוטמיה ומכיל הוראות מפורטות להכנת בירה.
  2. מה הופך את הסטייק שלנו לכל כך טעים? תגובת Maillard היא תגובה כימית המתרחשת בעת בישול מאכלים מסוימים בטמפרטורות גבוהות. היא התגובה שאחראית להשחמה והטעם של סטייקים, פולי קפה קלויים ולחם טרי.
  3. התבלין היקר ביותר בעולם הוא זעפרן. מכינים אותו מפרח הכרכום התרבותי שפורח רק פעם בשנה והקטיף שלו הוא ידני בלבד. בשל עלותו הגבוהה וטעמו העז, הזעפרן משמש לעתים קרובות בכמויות קטנות במנות כמו פאייה וריזוטו.
  4. המונח “אל דנטה” הוא ביטוי איטלקי שפירושו “על השן”. הוא מתאר פסטה או אורז שמתבשלים עד שהם נוחים לנגיסה אך עדיין שומרים על התנגדות קלה במרכז. השגת מרקם אל דנטה מושלם דורשת תזמון מדויק והיא חלק בלתי נפרד מהמיומנות של המטבח האיטלקי.

את כל האפשרויות לסדנא קולינרית מרתקת ומהנה, תוכלו למצוא במתחם סדנאות דה-בר. המתחם נמצא באזור כפרי יפיפה ומציע מבחר סדנאות כיפיות בנושאים שונים – הכנת שוקולד, בישול איטלקי, אפייה ועוד – שיתנו לכל בני המשפחה מקום להנות, לשחק ולטעום. רוצים לשמוע עוד? מוזמנים לפנות אלינו בטלפון: 077-6160061.