פעילות גיבוש חורפית – סדנאות קולינריות חמות מהתנור

מקומות עבודה רבים מתכננים ימי גיבוש לתחילת הקיץ, כדי להנות מפעילות באוויר הפתוח. אבל דווקא ימי החורף הקרים והאפורים עלולים להשפיע על המורל של העובדים ולגרום לימים במשרד להראות ארוכים ומעייפים. זאת אחת הסיבות בגללן כדאי לצאת לימי גיבוש וכיף דווקא בימי החורף.

יש מבחר רחב של פעילויות מומלצות שיוכלו להתאים גם לימים הקרים. בין אם פעילויות שמחממות את הגוף, מאתגרות את המח או שהן פשוט כיף טהור, יש אין ספור אפשרויות שיתאימו לכל סוגי הצוותים ומקומות העבודה. אחת הפעילויות שמשלבות את כל שלושת המרכיבים הנ”ל, הן סדנאות קולינריות, עליהן נסביר עוד בהמשך המאמר.

 

סדנה קולינרית כפעילות יום גיבוש לעובדים בחורף

כאמור, חודשי החורף עלולים לגרום למצב רוח ירוד ולפגוע בתפקוד, במיוחד בימים מונוטוניים של בית – משרד – בית. השתתפות בסדנה קולינרית מספקת הפסקה מרעננת מהשגרה והזדמנות להנות ולהירגע יחד. הכנת ארוחה במסגרת יום גיבוש בחורף היא חוויה כיפית ומתגמלת שבסופה ארוחה טעימה מעשה ידי הצוות.

כמו כן, סדנאות הכנת אוכל הן הזדמנות מצוינת לצ’פר ולחזק את העובדים. במסגרת הסדנה הצוות לומד לשתף פעולה, לתקשר בצורה יעילה, לחלוק רעיונות ולחלק אחריות. כמו כן, זאת הזדמנות מצוינת לחברי צוות שונים להדגים את היכולות שלהם, לפתור בעיות ולגלות יצירתיות בשילובי טעמים, טכניקות בישול ושימוש בתבלינים.

 

רעיונות לסדנאות קולינריות לפעילות גיבוש צוות

ישנם סוגים שונים של סדנאות קולינריות הנותנות מענה לתחומי עניין, רמות מיומנות וסגנונות בישול שונים. הנה כמה דוגמאות לרעיונות לסדנאות קולינריות מושלמות לגיבוש צוות:

  • סדנאות אפייה ומאפים: סדנאות אפייה מתרכזות באמנות הכנת לחם, עוגות, עוגיות ומאפים טעימים אחרים. המשתתפים לומדים על המדע מאחורי האפייה, טכניקות להכנת הבצק, ועבודה נכונה עם מרכיבים שונים.
  • סדנאות בישול איטלקי: המטבח האיטלקי הוא אחד המטבחים האהובים ביותר בעולם. סדנאות בישול איטלקי חוקרות את הטעמים, המרכיבים והטכניקות של מסורת הבישול האיטלקית. המשתתפים לומדים להכין מנות אהובות כמו פסטות טריות, רטבים מיוחדים, פיצות לוהטות ועוד.
  • סדנאות בשרים: אלו סדנאות שמתאימות לחובבי בשר שרוצים ללמוד איך להגיע למידת העשייה המדויקת, איך לטפל בבשר כדי למצות את הטעמים שלו, איך להכין מנות בשריות שונות ואיך לבחור את הנתח המתאים לכל מנה.
  • סדנאות הכנת שוקולד: סדנאות אלה משלבות התנסות מעשית עם גילוי הסודות להכנת שוקולדים מושלמים. בסדנאות לומדים שיטות שונות להכנת שוקולד, תהליך הטימפרור, הכנת גנאשים וטראפלס, עיצוב וקישוט בשוקולד, התנסות בטעמים ותוספות שונות וכמובן הרבה טעימות מתוקות.

כל הסדנאות האלו, הן לא רק פעילות מהנה וכיפית, אלא גם מספקות למשתתפים הערכה עמוקה יותר לאוכל ואת הכישורים ליצירת מטעמים משלהם גם בבית.

שרון וערן דה-בר יודעים דבר או שניים על קולינריה. בני הזוג, ששניהם קונדיטורים מומחים שלא מפסיקים ללמוד ולחקור אוכל, בחרו להקים יחד את מתחם דה-בר בו הם חולקים את הידע והתשוקה שלהם לבישול ולאפייה עם הקהל הרחב, קבוצות ומשפחות. במתחם תוכלו להנות ממגוון רחב של סדנאות קולינריות כיפיות, מגבשות ומשמחות, כל זאת בנוף הפסטורלי של העמק. אם אתם מחפשים פעילות גיבוש קולינרית נשמח לעמוד לשירותכם בטלפון: 077-6160061 או במייל  d0776160061@gmail.com