סדנת בישול לילדים- חוויה משפחתית שופעת למידה והנאה

הילדים חוגגים יום הולדת ונגמרו לכם הרעיונות? בא לכם לעשות יום כיף חוויתי, שובר שגרה ושונה מהרגיל? סדנת בישול עם ילדים יכולה להיות מתנה שכל כולה זמן איכות קולינרי משפחתי, מלא ביצירתיות והנאה גדולה. רבים טועים לחשוב כי בישול דורש זמן רב של הכנה ומנות מורכבות. אך, זה לא בהכרח כך. ניתן להפוך את הבישול לבסיסי ולהתאים את הרמה לגיל הילד. כמו כן, סדנת בישול לילדים תסייע לילדים שלכם ללמוד על התנהלות נכונה במטבח, הכנת מנות פשוטות ובעיקר- תעניק להם תחושת מסוגלות ועצמאות. כמו כן, בישול לילדים מפגיש אותם בהתנסות ומגע עם מרקמים וטעמים שונים, אשר לעיתים אינם פוגשים בהם במהלך היום יום. מרקמים אלה מסייעים להתפתחות תקינה של וויסות חושי והתפתחות המוטוריקה העדינה והגסה במגוון גילאים. זאת ועוד, לעיתים הילדים יצטרכו להכיר ולהתמודד עם פעולות חדשות אשר זרות להן, אולם ניתנות ללמידה ולביצוע באופן קבוע, כגון, לישה, חיתוך, ערבוב ועוד. למעשה, חוג בישול לילדים מלמד אותם לעבוד בשיתוף פעולה ובעבודת צוות, לתכנן ולעבוד על פי שלבים, ולהצליח בביצוע המתכונים- כל הדברים הללו מאפשרים לילדים ולהורים לחוות יחדיו חוויה מגבשת המלאה בתחושת סיפוק ומסוגלות.

זאת ועוד, מרבית הילדים מגלים אהבה ורצון למאכלים מתוקים והימנעות וסלידה ממאכלים מרים, זאת עקב העובדה כי ילדים הם בעלי בלוטות טעם הרגישות במידה גבוהה לטעם מר ומתוק. ניתן לומר כי הדבר הוא למעשה הישרדותי, כאשר הטעם המר נועד להזהיר מפני הרעלה. במהלך השנים מתווספות לגופנו בלוטות טעם אחרות וכך משתנים הרגלי האכילה. לאור זאת, ניתן להבין מדוע יש עניין רב סביב נושא האוכל בבתים רבים. מרבית ההורים לילדים בכל הגילאים מעלים קושי ואתגר בחשיפה למאכלים ומרקמים חדשים ושונים. לכן, סדנת בישול ואפיה לילדים עשויה להיות חוויה מתקנת ומלמדת, כאשר הילדים נחשפים ונפתחים למגוון מאכלים וטכניקות בישול. במידה ורוצים לפתח הרגלי אכילה בריאים ולגוון בארוחות- הסוד הוא פשוט- חשיפה. לחשוף ולשתף את הילדים ככל הניתן בהכנת האוכל. גם אם בהתחלה הילדים לא ממהרים לטעום את התוצרים של עצמם, עם הזמן הם יבקשו לטעום מרכיבים שונים וגם את המנה הסופית.

כאמור, סדנאות בישול מפתחות את הביטחון העצמי ומגוון מיומנויות מטבח אשר הילדים ילמדו לעשות בבטחה וברמה מקצועית, על מנת שיהיה באפשרותם להתנסות בבישול בבית ללא הדרכה והנחיה. לאחר קבלת אחריות ושותפות מלאה לעשייה, הילדים ירצו להוכיח את המסוגלות שלהם, וכך להורים תהיה הזדמנות לפרגן ולהתגאות. במידה ותרצו לשמר את כל הלמידה המשמעותית שתחוו כאן בסדנה, אפשרו לילדכם את ההתנסות בתכני הסדנה גם בבית, התנסות במתכונים דומים ובמתכונים חדשים על מנת לפתח את המיומנות שנרכשה ורכישת כלים המותאמים לבישול ילדים- כגון, מחבתות קלות משקל, תבניות קטנות וכן הלאה. כמו כן, יש לתרגל ולעבוד על פי השלבים שלמדתם בסדנה כמו חלוקת עבודה, שיתוף פעולה, תכנון מראש- הללו תורמים להתפתחות יכולת הארגון. כמובן יש להשגיח או לעבוד יחדיו, יחד עם זאת כן לאפשר לילד להיות המוביל.

כאמור, חוגי בישול לילדים שואפים מחד גיסא להעניק לילדים עצמאות ומאידך לספק הזדמנות של גיבוש אמיתי דרך המטבח- כך יוכל להיפתח בפניהם עולם שלם של תחביבים חדשים. כמו כן, לימוד בישול לילדים נועד גם עבור ילדים שלעולם לא התנסו במטבח ויש להדריך ולהנחות אותם באופן צמוד תוך מתן הסברים מפורטים ככל הניתן. יתר על כן, העניין המשמעותי ביותר בסדנאות בישול הוא ללא ספק זמן האיכות עם המשפחה, זמן של בילוי משותף כאשר עוקבים אחר התפתחות המנה תוך עשייה משותפת. אז הגיע הרגע לשים סטופ למסכים, ולהעשיר את הזמן הפנוי של ילדכם בפעילות מקורית משותפת. בואו לרכוש סדנת בישול לילדים 2022 אצלנו בדה-בר, המעניקים לכם חוויה מיוחדת מלאה בטעמים, יצירה, הנאה ולמידה משמעותית! היכנסו והתרשמו ממגוון סדנאות בישול למשפחות שישאירו אתכם עם זיכרון וטעם בלתי נשכח. אנו מקיימים את הסדנאות במתחם דה-בר במושב כפר חסידים, מושב שופע אווירה פסטורלית ונעימה. יש לציין כי מתחם דה-בר הינו מתחם כשר, יש ברשותנו תעודת כשרות. כמו כן, ניתן לקיים את הסדנאות אצלכם בבית או במשרד, נתון לבחירתכם. צרו עמנו קשר במספר 077-616-00-61.